Kjøpsbetingelser
Levering
Vi etterstreber å håndtere ordren din raskt. Ordinær leveringstid er derfor 1-3 virkedager. Du mottar en automatisk ordrebekreftelse når betalingen din er gjennomført og godkjent.
Vi tar forbehold om utsolgte varer, du blir da raskt varslet på e-post eller telefon med forespørsel om alternativ vare eller en automatisk kreditering når alternativer ikke mulig pga utsolgt.
Bytte og retur av varer
Når du handler på www.zeno.no har du alltid 30 dagers bytte- og returrett. Ved retur tilbyr vi personlig hjelp og utsendelse av returlapp. Det koster 89 kr og trekkes fra ved krediteringen. Ved bytte og reklamasjon for ny vare er det ingen returkostnad.
Kontakt hei@zeno.no for å få hjelp med et bytte eller å returnere varene du har kjøpt.
VIKTIG: Arranger aldri egen retur da 1) retursending ikke finner tilbake til oss uten returkode og scan. Du blir økonomisk ansvarlig for de tapte varene 2) Vi krediterer/ kompenserer ikke utleggene for fraktkjøp med sporing foretatt utenfor vår verdikjede. Henvend deg derfor alltid til hei@zeno.no for en personlig, trygg og effektiv bytte- eller returservice.
Viktig informasjon til deg som skal bytte eller returnere en vare:
Flesteparten av våre returer går som smurt. Noen ganger får vi returnert skjorter eller andre produkter som er krøllet sammen til en ball, som har bruksmerker eller som er returnert uten angreskjema og/ eller merkelapper.
Vi har derfor etablert våre returbetingelser. Les nøye herunder.
Skjorter: Knepp skjortens knapper og brett den pent sammen, slik du bretter f.eks en genser som skal inn i klesskapet ditt. Merkelapper skal medfølge. Angrerettskjemaet må være fullstendig utfylt og følge returen. Plagg som er brukt eller er i dårlig forfatning og/ eller uten merkelapper og angrerettskjema eller ikke utfylt angreskjema blir ikke kreditert. Skulle angreskjema og merkelapper medfølge men skjorten være behandlet dårlig / være svært skrukkete vil den kreve grundig etterarbeid med damp. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å belaste kunden med et gebyr på 200 kr.
Andre produkter: Merkelapper og angreskjema skal medfølge. Returvarer skal behandles pent og på samme måte som et bytte eller retur som gjennomføres i en fysisk butikk / over disk. Ved bruksmerker, manglende merkelapp eller hasardiøs behandling av produktet belaster vi kunden med et gebyr på 200 kroner.
Våre returbetingelser muliggjør en fortsettelse av gode priser for høy kvalitet, trygge bytter og en mer bærekraftig varehåndtering. Takk for at også du er opptatt av bærekraftig netthandel! :)
Bytte en vare
Dersom du ønsker å bytte vare eller størrelse, kontakt oss på hei@zeno.no. Du har alltid fri frakt ved bytte. Vi tilbyr dessverre ikke bytter hos våre fysiske utsalgssteder/ forhandlere eller motsatt.
Angreskjemaet skal følge returen din. Har du forlagt angreskjemaet som fulgte med den opprinnelige ordren bes du ta kontakt med oss for et nytt.
Returer og bytter som ikke har et fullstendig utfylt angreskjema vedlagt eller mangler merkelapp aksepteres ikke.
Angrerett
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, følg instruksjonene herunder:
Send en e-post til hei@zeno.no og informer om at du ønsker å benytte deg av angrerett. Du vil da motta en digital returseddel som gir deg organisert frakt for returen. Når varene kommer til oss krediterer vi varetotal men tar et returgebyr på 89,-. Angreskjemaet skal følge returen din. Har du forlagt angreskjemaet som fulgte med den opprinnelige ordren bes du ta kontakt med oss for et nytt før innsending av varer. Returer som ikke har utfylt angreskjema og merkelapper vedlagt aksepteres ikke/ blir ikke kreditert. Når vi har mottatt og behandlet returen din, refunderes beløpet til betalingsmetoden som ble benyttet ved kjøpet. Returer behandles fortløpende. Fra mottatt returlapp til sending innlevert forventes ikke mindre enn 14 dager.
Reklamasjon
Skulle du motta en vare som ikke svarer til forventningene, vennligst ta kontakt med kundeservice hei@zeno.no så snart som mulig og senest innen 14 dager fra utleveringsdato. OBS! Ved en eventuell reklamasjon vil vi dersom mulig undersøke produktet for feilen, eller be deg om å sende bilder av problemstillingen du ønsker å reklamere på.
Uavhentede pakker
Hvis du ikke henter pakken din på ditt valgte hentested og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr. Du er alltid velkommen til å kontakte oss for ny utsendelse mot et gebyr på 149 kr.
Alle forsøk på svindel vil bli ettergått og politianmeldt.
Skjortestørrelser
Send en mail til hei@zeno.no for å få personlig hjelp til få finne din riktige passform og størrelse.
Har du spørsmål utover dette, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice: hei@zeno.no
Vilkår for bruk
Innledning
Når du handler hos oss, gjelder disse vilkårene. De er laget for å sikre en trygg og oversiktlig handel for deg som kunde. Kjøp over internett er regulert av lover som avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir deg ufravikelige rettigheter, og våre vilkår begrenser dem ikke – de klargjør kun de viktigste rettighetene og pliktene i handelen. Du finner lovene på www.lovdata.no.
1. Avtalen
Avtalen mellom oss består av disse vilkårene, informasjonen du får i bestillingsløsningen, og eventuelle spesialavtaler vi inngår. Hvis det er motstrid mellom opplysningene, gjelder spesialavtalen så lenge den ikke strider mot gjeldende lover.
2. Partene
Selger: Lorang AS, Hoffsveien 1C, 0275 Oslo
E-post: hei@zeno.no | Telefon: 900 78 900 | Org.nr.: 923 128 247
Vi refereres heretter som "vi" eller "selgeren".
Kjøper: Personen som legger inn bestillingen, heretter omtalt som "du" eller "kjøperen".
3. Pris
For bestillinger fra Norge er den oppgitte prisen den totale kostnaden du skal betale, inkludert alle avgifter og tillegg. Vi legger ikke til skjulte kostnader etter at du har fullført bestillingen.
4. Avtaleinngåelse
Når du sender inn en bestilling, er avtalen bindende for begge parter. Unntak gjelder hvis det har skjedd en åpenbar skrive- eller tastefeil i prisen eller produktbeskrivelsen, og dette burde ha vært åpenbart for begge parter.
5. Betaling
Vi belaster ikke kortet ditt før varen sendes. Dersom du betaler med kort, kan vi reservere beløpet ved bestilling.
Ved betaling med faktura, sendes denne ut samtidig med varen og har minst 14 dagers betalingsfrist. Merk at kjøpere under 18 år ikke kan betale med faktura.
6. Levering
Levering regnes som skjedd når du, eller noen som tar imot på dine vegne, mottar varen. Hvis ingen leveringstid er oppgitt ved kjøp, leverer vi innen 30 dager.
Under spesielle kampanjer kan det oppstå situasjoner der systemet tillater kjøp av varer som er utsolgt. Skulle dette skje, vil du selvsagt få beskjed, og vi refunderer betalingen eller gir deg mulighet til å velge et annet produkt.
7. Risiko for varen
Risikoen overføres til deg når varen er levert i tråd med punkt 6.
8. Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet innen 30 dager. Fristen begynner å løpe ved kjøpsdato.
Hvis du angrer, gir du oss beskjed innen fristen og returnerer varen innen 14 dager. Du betaler returfrakten, med mindre noe annet er avtalt. Du kan teste varen forsvarlig, men om den brukes utover dette, kan du bli ansvarlig for verdireduksjon. Vi tilbakebetaler pengene dine så snart vi har mottatt varen.
9. Forsinkelse eller manglende levering
Hvis vi ikke leverer i tide, og det ikke skyldes deg, har du rett til å holde tilbake betaling, kreve levering, heve kjøpet eller be om erstatning. Du bør kontakte oss skriftlig for å dokumentere kravet.
10. Reklamasjon
Dersom varen har en mangel, må du gi beskjed innen rimelig tid, og senest to måneder etter at du oppdaget feilen. Du har alltid rett til å reklamere innen to år, og for varer som er ment å vare lenger, innen fem år.
Du kan kreve retting, ny vare, prisavslag eller heving av kjøpet, avhengig av situasjonen.
11. Mislighold fra kjøper
Dersom du ikke betaler eller henter varen, kan vi kreve renter, gebyrer eller heve avtalen. Ved manglende betaling kan vi sende saken til inkasso.
12. Garanti
Dersom vi eller produsenten gir garanti, kommer dette i tillegg til dine lovbestemte rettigheter.
13. Personopplysninger
Vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovverk og kun det som er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg.
14. Konfliktløsning
Har du en klage, kontakt oss først – vi vil alltid prøve å finne en løsning. Hvis vi ikke blir enige, kan du kontakte Forbrukerrådet eller bruke Europa-Kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.